Довідка
про стан виховної роботи по Знам'янській ЗШ І-ІІІ ст.. № 6
за 2015/2016 н.р.
Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи орієнтується на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права дитини», «Декларацію прав дитини», «Основні орієнтири виховання …» та нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування.
У 2015/2016 навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально-зрілої, творчої особистості – громадянина України.
Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалися за основними напрямками:
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення особистості до людей;
- ціннісне ставлення особистості до природи;
- ціннісне ставлення особистості до мистецтва;
- ціннісне ставлення особистості до праці;
- ціннісне ставлення особистості до себе.
Виховна робота школи була спрямована на вирішення таких завдань:
• створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;
• турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;
• естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;
•продовження спільної роботи психолого-педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;
• виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи.
Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі в 2015-2016 навчальному році працювало 17 класних керівників, педагог-організатор, соціальний педагог, психолог, заступник директора з виховної роботи.
Національно-громадянське виховання реалізовувалося через проведення таких заходів, як Шевченківські дні, акція «Свічка пам’яті» до Дня пам’яті жертв голодомору та політичних репресій, години спілкування та виховні години за темами: «Ми нація єдина!», «Що означає бути патріотом», «Батьківщина моя Україна», «На порозі Дня соборності». Учні брали активну участь в міських заходах до Дня Європи.
Не обійшли ми своєю увагою і урочисті заходи, присвячені ювілейним датам відомих видатних діячів України: 145 років від Дня народження Лесі Українки, 150 років від Дня народження Якова Паученка, 100-річчя від дня смерті Івана Франка, вшанування пам’яті політика Євгена Коновальця. Були проведені бесіди, виховні години, підготовлені презентації.
Одним з аспектів національно-громадянського виховання є прищеплення учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій. Реалізація даного аспекту у 2015-2016 н.р. здійснювалась через проведення різноманітних екскурсій: до місцевого краєзнавчого музею та Кіровоградського академічного обласного театру.
У рамках екологічного виховання у 2015-2016 н.р. відбулись трудові екологічні десанти з покращення та благоустрою прилеглої до школи території, місячники з благоустрою. Плідно працювали і старшокласники, приводячи до ладу могили загиблим воїнам М. Панаріну та В. Козіну.
Відбулися виховні години до Дня захисту тварин, конкурси «Природа в загадках, прислів’ях та приказках», «Бережіть і творіть красу земну». Цього року організовано акцію по допомозі зимуючим птахам «Пташина їдальня».
Формування основ здорового способу життя здійснювалося через проведення різноманітних позакласних заходів: акція «Молодь проти наркоманії і СНІДу», тематичний тиждень «Молодь обирає здоровий спосіб життя», випуск валеолистівок до Дня боротьби з туберкульозом, бесіди з лікарем «Особиста гігієна».
В школі проводились профілактичні заходи, спрямовані на попередження алкоголізму, наркоманії серед неповнолітніх.
Військово-патріотичний напрямок виховної роботи знайшов відображення у проведенні уроків пам’яті до Дня партизанської слави та Дня визволення України від фашистських загарбників, Дня захисника, Дня молитви за всіх полеглих за волю і державність України.
До святкування Перемоги у Великій Вітчизняній війні усі учні нашої школи взяли активну участь у проведенні сільських заходів: святковій ході, мітингу на честь Перемоги, конкурсі малюнків.
Профорієнтаційна робота побудована на тісному зв’язку школи з вищими навчальними та середніми спеціальними навчальними закладами Кіровоградської області. На базі школи систематично відбуваються зустрічі учнів випускних класів з представниками вищих навчальних закладів, технікумів та ліцеїв Кіровограда та інших міст. У 2015-2016 н.р. відбулося 8 зустрічей учнів школи з представниками вищих та середніх навчальних закладів. Класними керівниками проводились виховні години за темами: «Я обираю професію», «Моя майбутня професія».
Велику допомогу класним керівникам у проведенні профорієнтаційної роботи надає соціальний педагог школи Єлецька Я. В. та психолог Рац О.В. Анкетування учнів, індивідуальні бесіди з ними, групова та індивідуальна робота на терміналі, виступи на класних батьківських зборах, консультації для батьків – все це сприяє визначенню учнів з майбутнім.
Постійний помічник у виборі професії не тільки для класного керівника, а й для кожного учня – шкільний бібліотекар Неводнича І. П.
Щороку готуються та поновлюються
· книжкові виставки «Куди піти вчитися»
· підбірка матеріалів «Ринок професій нашого міста»
· виставка «50 робочих професій».
Морально-правове виховання учнів школи реалізовувалося через проведення тижня правової освіти, Всеукраїнського тижня права у грудні, місячників боротьби з наркоманією, алкоголізмом, тютюнопалінням, тижня історії та правознавства, конкурсу плакатів та малюнків «Права очима дітей», батьківських зборів, лекцій для батьків, тематичних виховних годин:
· «Права дитини» (1-4 класи),
· «Закон на сторожі прав дитини» (5-6 класи),
· «Проти насилля в сім’ї» (7-8 класи),
· «Стосунки між однокласниками в учнівському колективі» (9-10 класи).
В ході тижня оформлювалися стенди, випускалися газети, в бібліотеці працювала виставка літератури з даної тематики. Учні 9-11 класів писали твори на правові теми.
В школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. У кожному класі створені куточки державної символіки, проводяться щотижневі лінійки, на яких звучить Гімн України.
Класні керівники здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками учнів, обстежують умови проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками за місцем мешкання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучають до роботи у класі та в школі.
На засіданнях Ради профілактики щомісяця розглядаються випадки порушення поведінки учнями, схильними до порушень дисципліни, пропусків занять без поважних причин. Результатом проведеної роботи є зменшення кількості учнів на внутрішкільному обліку.
Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на засіданнях педради, нарадах при директорі, засіданнях МО класних керівників:
Впровадження естетичного виховання, культури, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводили класні керівники, вчителі, адміністрація школи.
Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в проведенні школою таких заходів: свято Першого дзвоника, День Учителя, День Святого Миколая, Новорічні свята, День закоханих, Свято зустрічі птахів, Свято День Землі, свято Останнього дзвоника.
Родинно-сімейне виховання протягом 2015-2016 н.р. здійснювалось через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей:
· батьківські збори в 1-11 класах за результатами навчальної та виховної роботи за чверть;
· загальношкільні батьківські збори з питань підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання, державної підсумкової атестації.
Більше уваги приділялося правовій освіті батьків. На класних батьківських зборах проводилися бесіди, робилися класними керівниками доповіді, здійснювалося анкетування. В школі започатковано «Університет батьківства».
Організація дитячого самоврядування в школі у 2015-2016 навчальному році проводилась відповідно до нормативно-правової бази, зазначеної в державних документах, згідно з планом роботи навчального закладу.
Шкільною організацією «Лідер» протягом року, кожного тижня проводились тематичні та робочі лінійки, які були спрямовані на формування свідомої поведінки школярів, профілактику наркоманії, алкоголізму та тютюнопаління, запобігання нещасних випадків та попередження правопорушень, а також присвячувалися визначним подіям в житті суспільства.
Дитяче самоврядування було ініціатором та організатором проведення благодійних акцій, метою яких було надання матеріальної допомоги дітям та сім’ям, які опинилися у скрутному становищі. Цілий рік тривала акція «Небайдужі серця» по збору речей та шкільного приладдя дітям-переселенцям з тимчасово окупованих територій. Проведено ярмарки по збору коштів та речей для бійців із зони АТО. Організовано акцію «Подаруй школі книгу».
Приділялося багато уваги організації дозвілля та відпочинку школярів у позаурочний час. При школі працюють гуртки: військово-патріотичний (керівник Григор’єв А. М), спортивні (керівники Бондаренко Ю. І., Степаненко О. І.). Так, в 2015-2016 н.р. кількість категорійних дітей, залучених до гурткової роботи зросла до 65 %.
В області формування виховної системи школи працює методичне об`єднання класних керівників. Щодня ведеться виховання учнів, проводяться робочі виховні години та відкриті виховні години, тижні безпеки життєдіяльності учнів, місячники безпеки - «Увага! Діти на дорозі», благоустрою шкільної території, художньо-естетичне виховання, патріотичного виховання, декади правової освіти тощо.
З метою забезпечення відповідності діяльності школи державним стандартам та надання допомоги вчителям у підвищенні рівня виховної роботи, у школі постійно здійснюється управління та внутрішкільний контроль за виховною роботою за системою.
Аналізуючи стан виховної роботи школи варто сказати, що пріоритетними на сучасному етапі є:
- використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в навчально-виховному процесі школи;
- збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
- розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.
Виконуючи основні завдання виховання учнів у школі спільно з педагогічним колективом використовуємо різноманітні форми й методи роботи: колективні творчі справи, години спілкування, бесіди, свята, зустрічі, екскурсії, конкурси, огляди, акції, виставки.
Для проведення підсумків різних видів контролю за станом виховної роботи використовуються такі форми: накази, індивідуальні бесіди, винесення відповідних питань на засідання педагогічної ради, методичні об’єднання класних керівників.
Заступник директора з ВР Садигова К. П.